ČÁST 1. – VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY
I. ÚVODNÍ USTANOVENÍ
Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „VOP“) blíže specifikují práva a povinnosti Prodávajícího, kterým je obchodní společnost Filius Investments SE., IČ: 29261082, DIČ: CZ29261082, se sídlem Praha 4, K Dolům 200/13, PSČ 143 00, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Praze, oddíl H, vložka 369, a Kupujícího, kterým může být fyzická nebo právnická osoba, a to podnikatel nebo spotřebitel.
Kontaktní údaje Prodávajícího:
Filius Investments SE
IČ: 29261082
DIČ: CZ29261082
se sídlem Praha 4, K Dolům 13/200, PSČ 143 00
zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Ústí nad Labem, oddíl H, vložka 369
Kontakt:
telefon: +420 775423423
mail: info@zlatoproradost.cz
webové stránky: www.zlatoproradost.cz
adresa podnikové provozovny: Praha 4, Jihlavská 74, PSČ 142 00
Je-li smluvní stranou podnikatel (kupuje zboží za účelem jeho dalšího prodeje, tj. za účelem podnikání), řídí se vztahy neupravené těmito VOP zákonem č. 89/2012 Sb., občanským zákoník, v platném znění (dále jen „občanský zákoník”).
Je-li smluvní stranou spotřebitel (kupuje zboží za jiným účelem než pro podnikání), řídí se vztahy neupravené těmito VOP zákonem č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, v platném znění (dále jen „zákon o ochraně spotřebitele”).
Tyto VOP jsou vypracovány v souladu s ustanovením § 1751 odst. 1 občanského zákoníku.
II. VYMEZENÍ ZÁKLADNÍCH POJMŮ
„Spotřebitelská smlouva”
je smlouva kupní, smlouva o dílo, případně jiná smlouva, pokud smluvními stranami jsou na jedné straně spotřebitel a na druhé straně dodavatel, resp. Prodávající.
„Prodávající”
je osoba, která při uzavírání a plnění smlouvy jedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti. Je to podnikatel, který přímo nebo prostřednictvím jiných podnikatelů prodává Kupujícím výrobky nebo poskytuje služby. Prodávajícím je společnost Filius Investments SE., IČ: 29261082, DIČ: CZ29261082, se sídlem Praha 4, K dolům 200/13, PSČ 143 00, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Praze, oddíl H, vložka 369.
„Kupující”
je fyzická nebo právnická osoba, která může být podnikatelem nebo spotřebitelem:
a) Kupující spotřebitel je osoba, která při uzavírání a plnění smlouvy nejedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti. Je to fyzická či právnická osoba, která nakupuje výrobky nebo užívá služby za jiným účelem než pro podnikání s těmito výrobky nebo službami. Smluvní vztah mezi Prodávajícím a Kupujícím spotřebitelem se řídí těmito všeobecnými obchodními podmínkami, občanským zákoníkem a zákonem o ochraně spotřebitele.
b) Kupující podnikatel je osoba, která při uzavírání a plnění smlouvy jedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti. Smluvní vztah mezi Prodávajícím a Kupujícím podnikatelem se řídí těmito všeobecnými obchodními podmínkami a občanským zákoníkem.
„Elektronickým obchodem”
se rozumí Elektronický obchod provozovaný Prodávajícím, který je reprezentován souborem internetových stránek a aplikací Elektronického obchodu na stránkách www.zlatoproradost.cz
„Prostředky komunikace na dálku”
umožňují uzavřít smlouvu bez současné fyzické přítomnosti smluvních stran. Prostředky komunikace na dálku se rozumí zejména neadresovaný tisk, adresovaný tisk, typový dopis, reklama v tisku s objednávkovým tiskopisem, katalog, telefon s (lidskou) obsluhou, telefon bez (lidské) obsluhy (automatický volací přístroj, audiotext), rozhlas, videotelefon (telefon s obrazovkou), videotext (mikropočítač a televizní obrazovka), elektronická pošta, faxový přístroj, televize (televizní nákup, teleshopping), veřejná komunikační síť (např. internet).
„Kupní smlouva”
je dvoustranným právním úkonem, kterým se Prodávající zavazuje dodat Kupujícímu movitou věc (zboží) určenou jednotlivě nebo co do množství a druhu a převést na něho vlastnické právo k této věci a Kupující se zavazuje zaplatit Prodávajícímu kupní cenu.
III. UZAVŘENÍ KUPNÍ SMLOUVY
III.1 Jednotlivé způsoby uzavření Kupní smlouvy
Kupní smlouva může být uzavřena některým z těchto způsobů:
a) prostřednictvím Elektronického obchodu
Kupující může provádět objednávání zboží nabízeného Prodávajícím v Elektronickém obchodě výhradně buď prostřednictvím vytvořeného uživatelského účtu Kupujícího (dále jen jako „uživatelský účet”) nebo prostřednictvím jednorázového přihlášení do Elektronického obchodu, a to na webovém rozhraní Elektronického obchodu provozovaného Prodávajícím.
Při zakládání a správě uživatelského účtu je Kupující povinen uvádět správně a pravdivě všechny údaje. Údaje uvedené v uživatelském účtu je Kupující při jakékoliv jejich změně povinen aktualizovat.
Důležité: Údaje uvedené Kupujícím v uživatelském účtu a při objednávání zboží jsou Prodávajícím považovány za správné a pravdivé. Přístup k uživatelskému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem.
Kupující je povinen zachovávat mlčenlivost ohledně informací nezbytných k přístupu do jeho uživatelského účtu a bere na vědomí, že Prodávající nenese odpovědnost za porušení této povinnosti ze strany Kupujícího. Kupující není oprávněn umožnit využívání uživatelského účtu třetím osobám.
Prodávající může zrušit jakýkoliv uživatelský účet, a to zejména v případě, kdy Kupující svůj uživatelský účet dlouhodobě nevyužívá, či v případě, kdy Kupující poruší své povinnosti z Kupní smlouvy (včetně obchodních podmínek). O zrušení uživatelského účtu je Prodávající povinen Kupujícího elektronicky informovat, a to na emailovou adresu uvedenou v příslušném zrušeném uživatelském účtu.
Pokud není dále stanoveno jinak, dochází v případě Elektronického obchodu k uzavření Kupní smlouvy v okamžiku, kdy je Kupujícímu doručena akceptace (přijetí) objednávky Prodávajícím, tj. v okamžiku doručení přijetí návrhu na uzavření Kupní smlouvy učiněného ze strany Kupujícího.
Po obdržení objednávky učiněné ze strany Kupujícího, Prodávající potvrdí Kupujícímu obratem doručení objednávky, a to formou automaticky generované e-mailové zprávy odeslané na adresu Kupujícího uvedenou v uživatelském účtu nebo v objednávce obsahující buď:
- i) akceptaci (přijetí) objednávky, na základě které dojde k uzavření Kupní smlouvy nebo
- ii) odmítnutí objednávky z jakéhokoliv důvodu či bez udání důvodu, kdy nedojde k uzavření Kupní smlouvy.
b) osobně v provozovně Prodávajícího
Objednávku ke koupi zboží od Prodávajícího je Kupující oprávněn učinit i osobně v provozovně Prodávajícího.
Po obdržení objednávky učiněné ze strany Kupujícího, Prodávající Kupujícímu stejnou formou, jakou obdržel objednávku, takovou objednávku buď:
- i) potvrdí nebo
- ii) odmítne z jakéhokoliv důvodu či bez udání důvodu, kdy nedojde k uzavření Kupní smlouvy.
K uzavření Kupní smlouvy osobně na prodejně Prodávajícího dochází okamžikem přijetí objednávky Kupujícího Prodávajícím, pokud nebyla tato Prodávajícím odmítnuta. Potvrzení či odmítnutí objednávky může být učiněno ústně nebo na přání zákazníka písemně.
c) dopisem, emailem nebo telefonicky
Objednávku ke koupi zboží od Prodávajícího je Kupující oprávněn učinit i dopisem adresovaným Prodávajícímu, emailem nebo telefonicky.
Prodávající je oprávněn po obdržení objednávky učiněné ze strany Kupujícího stejnou formou, jakou obdržel objednávku, tuto objednávku z jakéhokoliv důvodu či bez udání důvodu odmítnout, kdy nedojde k uzavření Kupní smlouvy.
III.2 Společná ustanovení pro jednotlivé způsoby uzavření Kupní smlouvy
Upozornění: Kupující bere na vědomí, že u zboží nabízeného Prodávajícím, u něhož doposud nedošlo k jeho emisi, je cena uvedená v emisním plánu pouze orientační a může dojít k její změně.
V případě Elektronického obchodu u zboží, které je takto označeno, není možné činit závazné objednávky, ale toliko nezávazné rezervace. Po provedení emise rezervovaného zboží zašle Prodávající Kupujícímu informaci o množství a ceně rezervovaného zboží, která má charakter nabídky k uzavření Kupní smlouvy, a kterou je Kupující oprávněn buď přijmout, nebo nepřijmout.
Veškeré nabídky na uzavření Kupní smlouvy učiněné Kupujícím jsou závazné a neodvolatelné, přičemž takovou nabídku může Kupující zrušit pouze tehdy, pokud zrušovací projev dojde druhé straně před doručením nabídky nebo současně s ním.
Důležité: Učiněním nebo přijetím objednávky Kupující stvrzuje, že se seznámil s těmito VOP, které obsahují rovněž reklamační řád, a že s nimi bezvýhradně souhlasí. Tyto VOP jsou nedílnou součástí uzavřené Kupní smlouvy a jsou neomezeně přístupné na internetových stránkách Elektronického obchodu www.zlatoproradost.cz
IV. PLATEBNÍ PODMÍNKY
Veškeré ceny zboží uváděné Prodávajícím jsou uváděné včetně DPH, vyjma použitého zboží a jsou platné v okamžiku učinění objednávky příslušného zboží Kupujícím. Kvalita u použitých mincí odpovídá charakteru použité zboží a je i takto prodáváno, kupující bere na zřetel že kupuje zboží je prodáno dle zákona o DPH „prodej zboží ve zvláštním režimu”.
Kupní cena za se považuje za uhrazenou dnem připsání celé kupní ceny na účet Prodávajícího nebo dnem provedení její úhrady v hotovosti k rukám Prodávajícího.
Úhradu kupní ceny lze provést některým z následujících způsobů:
1. Na dobírku
Úhrada kupní ceny probíhá v hotovosti oproti předání zboží dopravcem (včetně daňového dokladu) a převzetí zboží Kupujícím. Za provedení úhrady kupní ceny dobírkou je Prodávající oprávněn účtovat poplatek v jím stanovené výši.
2. Hotově v provozovně Prodávajícího
Úhrada kupní ceny probíhá v hotovosti oproti předání zboží pracovníkem Prodávajícího a převzetí zboží Kupujícím a předání daňového dokladu pracovníkem Prodávajícího Kupujícímu, a to při osobním odběru zboží v prodejně Prodávajícího. Provedení tohoto způsobu úhrady kupní ceny je omezeno ustanovením § 4 zákona č. 254/2004, o omezení plateb v hotovosti.
3. Bezhotovostním platebním příkazem
Úhrada kupní ceny probíhá bezhotovostně na základě zálohové faktury vystavené Prodávajícím nebo výzvy k platbě učiněné Prodávajícím. Zboží je Prodávajícím dodáno po provedení úhrady kupní ceny na adresu uvedenou Kupujícím v objednávce resp. dle zvoleného způsobu dodání. Kupní cena je v tomto případě splatná do 5 pracovních dnů ode dne doručení zálohové faktury nebo výzvy k platbě Kupujícímu.
Dodatečné informace o platbách:
V případě, že má být zboží dle Kupní smlouvy dodáno mimo ČR, je způsob úhrady kupní ceny možný jen bezhotovostním platebním příkazem před dodáním zboží. V případě, že má být zboží dle Kupní smlouvy dodáno mimo EU, je způsob úhrady kupní ceny možný jen bezhotovostním platebním příkazem před dodáním zboží, a navíc je Prodávající oprávněn navýšit kupní cenu o zákonné clo.
V. DODÁNÍ ZBOŽÍ
V.1 Jednotlivé způsoby dodání zboží
Prodávající je povinen dodat Kupujícímu zakoupené zboží některým z následujících způsobů:
a) dodáním na dobírku na adresu
Dodání na dobírku na adresu prokazatelně sdělenou Kupujícím jako dodací adresa. V případě dopravy zboží ke Kupujícímu je Prodávající oprávněn využít služeb dopravce dle své volby, popř. dle volby Kupujícího učiněné v objednávce, pokud je taková možnost volby Kupujícímu dána.
Za účelem dopravy zboží ke Kupujícímu je Prodávající povinen zboží dostatečným způsobem zabalit a zabezpečit. Prodávající je povinen zboží pro účely dopravy ke Kupujícímu pojistit. Dopravné, balné a pojistné je součástí kupní ceny a cena zboží o něj bude navýšena a hradí je Kupující.
Upozornění pro zahraniční zásilky: Pokud je zboží zasíláno na základě žádosti Kupujícího mimo Českou republiku, garantuje Prodávající jeho stav a pojištění výhradně po dobu, kdy se toto zboží nalézá na území České republiky, jinak veškerá další rizika spojená s dopravou nese Kupující.
b) osobním dodáním v provozovně Prodávajícího
Osobní dodání v provozovně Prodávajícího s tím, že Prodávající bude Kupujícího informovat o možnosti vyzvednutí zboží v prodejně Prodávajícího. Prodávající není povinen zboží vydat Kupujícími v provozovně Prodávajícího, dokud nedojde k zaplacení kupní ceny zboží.
Důležité upozornění: V případě, kdy je Kupující povinen dle učiněné objednávky převzít zboží v provozovně Prodávajícího, přičemž toto zboží nepřevezme do 14 dnů od výzvy Prodávajícího k odběru zboží, Kupní smlouva vztahující se k tomuto zboží marným uplynutím této lhůty zaniká, pokud nebyla uhrazena kupní cena.
Vlastnictví zboží: Jediným majitelem zboží je společnost Mexcafe Co ID: NV20031234747. Prodávající nabízí zboží které nemusí být v jeho vlastnictví pouze zprostředkuje prodej tohoto zboží a zajistí potřebné doklady (Faktury od majitele zboží) dále Kupujícímu garantuje případnou reklamaci a potřebnou komunikaci.
V.2 Společná ustanovení pro jednotlivé způsoby dodání zboží
Zboží označené jako „Skladem” je Prodávajícím expedováno k dodání zpravidla do 10 pracovních dnů ode dne uzavření Kupní smlouvy v případě úhrady kupní ceny dobírkou, nebo do 10 pracovních dnů ode dne připsání úhrady kupní ceny na účet Prodávajícího. Prodávající si vyhrazuje v odůvodněných případech z technických nebo provozních důvodů prodloužit tuto lhůtu až na 20 pracovních dnů.
Zboží, které není označené „Skladem” je Prodávajícím expedováno k dodání ve lhůtě uvedené v Elektronickém obchodu Prodávajícího u příslušného zboží nebo ve lhůtě sjednané mezi Kupujícím a Prodávajícím.
VI. ODSTOUPENÍ OD KUPNÍ SMLOUVY
Odstoupení od smlouvy je odlišně upraveno pro Kupujícího spotřebitele, pro Kupujícího podnikatele a pro Prodávajícího.
Prodávající si vyhrazuje právo možnosti odstoupení od Kupní smlouvy v těchto případech:
- a) došlo-li k vytvoření a/nebo potvrzení objednávky zjevnou systémovou poruchou počítačové sítě, softwarovou chybou nebo selháním lidského faktoru,
- b) byla-li objednávka vyhotovena na zjevně pochybnou či neexistující doručovací adresu,
- c) byla-li objednávka učiněna jinou osobou, než které náleží příslušný uživatelský účet,
- d) byla-li objednávka učiněna za zjevně spekulativním účelem,
- e) byla-li objednávka učiněna Kupujícím, který již v minulosti porušil své povinnosti vůči Prodávajícímu,
- f) je-li objednané zboží již vyprodáno a nelze jej nahradit kvalitativně a cenově rovnocenným zbožím,
- g) pokud se již zboží nevyrábí nebo nedodává, výrazným způsobem se změnila cena zboží.
Práva spotřebitele na odstoupení od smlouvy
Právo spotřebitele: Kupující spotřebitel je zejména oprávněn odstoupit od Kupní smlouvy uzavřené při použití Prostředků komunikace na dálku (což rovněž zahrnuje internetový obchod) bez uvedení důvodu a bez jakékoli sankce v souladu s ustanovením § 1829 odst. 1 občanského zákoníku.
Výjimky z práva na odstoupení: Prodávající zdůrazňuje, že v souladu s ustanovením § 1837 písm. b) občanského zákoníku není Kupující spotřebitel oprávněn od Kupní smlouvy odstoupit tehdy, pokud v období od doručení objednávky Kupujícímu a dodáním zboží dojde na komoditní burze NYMEX/COMEX v New York, USA, k podstatné výchylce ceny výchozí suroviny sloužící k výrobě objednaného zboží, přičemž podstatnou výchylkou se pro tyto účely rozumí výchylka v rozmezí +/- 1 % ceny suroviny. Odstoupení na sběratelské mince není možné vzhledem k její povaze sběratelství a spekulace.
Odstoupení od smlouvy musí být učiněno ve lhůtě 14 dnů ode dne následujícího po dni, kdy bylo Kupujícím spotřebitelem, nebo jím určenou třetí osobou (jinou než dopravce), převzato zboží.
Odstoupí-li Kupující spotřebitel od smlouvy, zašle nebo předá Prodávajícímu bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů od odstoupení od smlouvy, zboží, které od něho obdržel na adresu sídla Prodávajícího, a to pokud možno v originálním balení, včetně obalu zboží. Náklady spojené s navrácením zboží v rámci odstoupení od smlouvy nese Kupující spotřebitel.
Odstoupí-li Kupující spotřebitel od Kupní smlouvy, Prodávající není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky spotřebiteli dříve, než mu spotřebitel zboží předá nebo je zboží doručeno do prodejního místa Filius Investments SE.
Odstoupí-li Kupující spotřebitel od smlouvy, vrátí mu Prodávající bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů od odstoupení od smlouvy, všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem.
Odpovědnost za snížení hodnoty zboží: Kupující spotřebitel odpovídá za snížení hodnoty zboží v důsledku nakládání s tímto zbožím jiným způsobem, než který je nutný k obeznámení se s povahou a vlastnostmi zboží, včetně jeho funkčnosti.
VII. PŘECHOD NEBEZPEČÍ ŠKODY NA VĚCI A VÝHRADA VLASTNICTVÍ
Nebezpečí škody na zboží přechází na Kupujícího spotřebitele okamžikem převzetí zboží, a to buď v prodejně Prodávajícího, nebo od přepravce.
Nebezpečí škody na Kupujícího podnikatele přechází okamžikem převzetí zboží v prodejně Prodávajícího nebo okamžikem předání věci vybranému přepravci pro přepravu zboží Kupujícímu do místa určeného v objednávce Kupujícího.
Výhrada vlastnictví: Zboží zůstává ve vlastnictví Prodávajícího až do úplného zaplacení kupní ceny Kupujícím.
ČÁST 2. – REKLAMAČNÍ ŘÁD
I. ÚVODNÍ USTANOVENÍ
Tento reklamační řád platí pro nákup jakéhokoliv zboží dle Kupní smlouvy.
Reklamační řád blíže specifikuje práva a povinnosti Prodávajícího a Kupujícího, kterým může být fyzická nebo právnická osoba, a to podnikatel nebo spotřebitel, jak je vše definováno v části 1. těchto VOP.
Záruka dle tohoto reklamačního řádu se vztahuje na zboží, jež bylo zakoupeno na základě Kupní smlouvy, a jehož reklamace byla uplatněna v záruční době.
II. ROZPOR S KUPNÍ SMLOUVOU
a) Kupující spotřebitel
Nároky Kupujícího spotřebitele se řídí zejména ustanoveními občanského zákoníku.
Doporučení: Pokud Kupující spotřebitel při převzetí zboží zjistí poškození dodaného zboží, jakýkoliv rozdíl mezi dodacím listem, daňovým dokladem (fakturou) a skutečně dodaným zbožím, nebo jakýkoli rozdíl mezi označením zboží uvedeném na dodacím listu nebo faktuře a skutečně dodaným zbožím, doporučujeme bez zbytečného odkladu po převzetí zboží prokazatelným způsobem kontaktovat Prodávajícího.
V případě Kupujícího spotřebitele se rozpor s Kupní smlouvou, který se objevil do 6 měsíců ode dne převzetí zboží, považuje za rozpor existující již při jejím převzetí, pokud to neodporuje povaze věci nebo pokud se neprokáže opak.
b) Kupující podnikatel
Kupující podnikatel je povinen prohlédnout zboží podle možnosti co nejdříve po přechodu nebezpečí škody na zboží. Jestliže Kupující podnikatel zboží neprohlédne nebo nezařídí, aby bylo prohlédnuto v době přechodu nebezpečí škody na zboží, může uplatnit nároky z vad zjistitelných při této prohlídce, jen když prokáže, že tyto vady mělo zboží již v době přechodu nebezpečí škody na zboží.
III. ZÁRUKA ZA JAKOST A ODPOVĚDNOST ZA VADY PRODANÉ VĚCI (ZÁRUKA)
Záruční doba počíná běžet ode dne převzetí zboží Kupujícím.
Záruční doba: Není-li na faktuře, na dodacím listu, a ani v Elektronickém obchodě, v souladu se zákonem vyznačena u položky zboží záruční doba v jiné délce, poskytuje Prodávající na zboží záruku v délce 24 měsíců od převzetí zboží Kupujícím.
Doba od uplatnění práva z odpovědnosti za vady až do doby, kdy Kupující po skončení opravy byl povinen zboží převzít, se do záruční doby nepočítá.
V případě výměny zboží počíná běžet nová záruční doba okamžikem převzetí nového zboží.
IV. NEMOŽNOST UPLATNĚNÍ ZÁRUKY
Záruka se nevztahuje a nelze ji uplatnit v následujících případech:
- po uplynutí záruční doby;
- opotřebení zboží způsobené jejím obvyklým užíváním;
- mechanického poškození, poškození způsobeného neodbornou instalací, neodborným zacházením či obsluhou nebo zanedbáním běžné péče;
- zboží bylo poškozeno používáním nebo údržbou v rozporu s podmínkami uvedenými v dokumentech;
- u zboží prodávaného za nižší cenu se záruka nevztahuje na vady, pro které byla nižší cena sjednána;
- u použitého zboží, neodpovídá Prodávající za vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, které mělo zboží při převzetí Kupujícím;
V. POSTUP PŘI UPLATNĚNÍ A VYŘIZOVÁNÍ REKLAMACE
a) Kupující spotřebitel
Povinnosti kupujícího při převzetí zásilky:
- Kupující při příchodu zásilky má povinnost zkontrolovat zda obal zásilky je neporušený. V případě pochybností nebo zda je obal porušený odmítnout tuto zásilku převzít.
- Kupující převzatou zásilku před otevřením zváží celou zásilku na certifikované váze a pořídí o tom fotografii kterou uschová pro případnou reklamaci.
- Přísný zákaz používání jakékoliv destruktivní metody k ověřování pravosti. K ověřování ryzosti lze použít přístroje jako spektrometr nebo jiné nedestruktivní metody. Zákaz použití lámání, škrábání do drahých kovů kyseliny atd… Doporučujeme navštívit pro ověření pravosti puncovní úřad ČR který provede ověření ryzosti.
Postup reklamace zásilky
Při reklamaci ryzosti nebo kvality drahých kovů je kupující povinen dodat prodávajícímu:
- Kompletní balení (obálka, ochranné obaly a vše co obsahovala zásilka)
- Reklamované zboží
- Přesnou specifikaci reklamace
- Fotodokumentaci na které je vidět že zásilka nebyla porušena a přesná váha zásilky
Bez uvedených podkladů není možné provést reklamaci a reklamace nebude možné vyhovět.
Kupující spotřebitel doručí na vlastní náklady a riziko reklamované zboží na adresu kterékoliv z provozoven Prodávajícího, nejlépe však do provozovny Prodávajícího.
Prodávající nebo jím pověřený pracovník rozhodne o reklamaci ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady.
O uplatnění reklamace sepíše pracovník s Kupujícím spotřebitelem Doklad o převzetí reklamace, ve kterém uvede popis reklamované vady, způsob a termín vyřízení reklamace.
Lhůta pro vyřízení reklamace: Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena nejpozději do 30 kalendářních dnů, pokud nebude s Kupujícím spotřebitelem dohodnuta lhůta delší. Třicetidenní lhůta pro vyřízení reklamace začíná běžet dnem následujícím po uplatnění reklamace Kupujícím spotřebitelem.
Jednotlivé nároky Kupujícího spotřebitele z odpovědnosti za vady:
(i) vady odstranitelné
Jde-li o vadu, kterou lze odstranit, má Kupující právo, aby byla bezplatně, včas a řádně odstraněna, a Prodávající je povinen vadu bez zbytečného odkladu odstranit. Není-li to v případě vady u reklamovaného zboží, která je jinak odstranitelná, vzhledem k její povaze neúměrné, může Kupující spotřebitel požadovat výměnu zboží, nebo týká-li se vada jen součásti zboží, výměnu této součásti.
Právo na výměnu nebo odstoupení: Právo na výměnu zboží nebo odstoupení od smlouvy má Kupující též v případě, že se jedná o vady odstranitelné, ale pro opětovné vyskytnutí vady po opravě nebo pro větší počet vyskytujících se vad nemůže Kupující zboží řádně užívat. Větším výskytem vady je myšleno 3. oprávněná a uznaná reklamace stejného druhu, nebo 4. oprávněná a uznaná reklamace různého druhu.
(ii) vady neodstranitelné
Jde-li o vadu, kterou nelze odstranit a která brání řádnému užívání zboží jako zboží bez vady, má Kupující právo na výměnu zboží za nové nebo může od smlouvy odstoupit. Jde-li o vadu neodstranitelnou, která však nebrání řádnému užívání zboží a Kupující spotřebitel nepožaduje jeho výměnu, má právo na přiměřenou slevu z ceny zboží nebo může od smlouvy odstoupit.
b) Kupující podnikatel
Kupující podnikatel je povinen prokazatelným způsobem oznámit vadu zboží Prodávajícímu bez zbytečného odkladu poté, co ji zjistil.
Kupující podnikatel doručí na vlastní náklady a riziko reklamované zboží na adresu kterékoliv z provozoven Prodávajícího, nejlépe však do sídla Prodávajícího. Kupující podnikatel je povinen zboží k reklamaci dodat včetně příslušenství a pokud možno v původním nebo náhradním obalu.
Jednotlivé nároky Kupujícího podnikatele z odpovědnosti za vady:
(i) podstatné porušení smlouvy
Smlouva je porušena podstatným způsobem v případě, že zboží má vady neodstranitelné nebo větší množství vad, které brání jeho řádnému užívání. V takovém případě může Kupující podnikatel:
- a) požadovat odstranění vad dodáním náhradního zboží za zboží vadné, dodání chybějícího zboží a požadovat odstranění právních vad,
- b) požadovat odstranění vad opravou zboží, jestliže vady jsou opravitelné,
- c) požadovat přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo
- d) odstoupit od smlouvy.
(ii) nepodstatné porušení smlouvy
Smlouva je porušena nepodstatným způsobem v případě, že zboží má vady odstranitelné nebo větší množství vad, které nebrání jeho řádnému užívání. V takovém případě může Kupující podnikatel:
- a) požadovat dodání chybějícího zboží a odstranění ostatních vad zboží nebo
- b) požadovat slevu z kupní ceny.
Přiměřená lhůta pro odstranění vad zboží činí 30 kalendářních dnů. V odůvodněných případech může být přiměřená lhůta stanovena Prodávajícím odlišně.
VI. REKLAMACE ZBOŽÍ POŠKOZENÉHO PŘEPRAVOU
Postup při poškození přepravou: V případě doručení zásilky obsahující zboží Kupujícímu, která je viditelně poškozena, má Kupující právo odmítnout převzetí zásilky s udáním důvodu poškození obalu. Pokud ji i přesto přijme nebo zjistí poškození zboží po odstranění obalu, doporučujeme Kupujícímu, aby bez zbytečného odkladu po převzetí zboží, maximálně ve lhůtě 3 pracovních dnu od převzetí zboží nahlásil škodu příslušnému dopravci, a sepsal s ním protokol o poškození zboží.
VII. ÚČTOVÁNÍ SKLADNÉHO ZA NEVYZVEDNUTÉ ZBOŽÍ
Pokud si Kupující nevyzvedne vyřízenou reklamaci do 30 dnů od vyřízení reklamace, bude mu účtováno skladné ve výši 25,- Kč za každý započatý den nevyzvednutí zboží od ukončení opravy.
Pokud si však Kupující zboží nevyzvedne ani do doby, kdy výše skladného převýší cenu reklamovaného zboží, bude toto zboží použito na úhradu skladného.
ČÁST 3. – SPOLEČNÁ A ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
I. SPOLEČNÁ USTANOVENÍ
Pokud není stanoveno dále jinak, platí tato část VOP i pro všechny předcházející části VOP.
II. OCHRANA OSOBNÍCH ÚDAJŮ
Prodávající bude v souladu se zákonem č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů a o změně některých zákonů shromažďovat informace o Kupujících, které budou uvedeny v objednávce učiněné Kupujícím, a to po celou dobu existence Prodávajícího, popř. jeho právního nástupce. Údaje budou shromažďovány v nezbytném rozsahu pouze k interním evidenčním účelům Prodávajícího, a to zejména za účelem usnadnění komunikace a další spolupráce s Kupujícím.
Prodávající bude s poskytnutými osobními údaji nakládat plně v souladu se zákonem o ochraně osobních údajů. Osobní údaje bude Prodávající poskytovat a předávat pouze státním orgánům, a to pouze na základě jejich vyžádání nebo v souvislosti s jeho povinností vyplývající z právních předpisů závazných na území České republiky.
III. COOKIES, UŽITÍ MARKETINGOVÝCH NÁSTROJŮ A OBCHODNÍ SDĚLENÍ
Elektronický obchod využívá funkcí, které mohou ukládat soubory tzv. cookies do počítače nebo jiného koncového zařízení, přes které Kupující tento Elektronický obchod navštěvuje. Ukládání soborů cookies je možné odmítnout vypnutím jejich ukládání prostřednictvím uživatelského nastavení prohlížeče.
Současně Elektronický obchod může využívat telemetrických nástrojů pro marketingové účely a zpracovávaná data neobsahují osobní údaje Kupujících.
Kupující souhlasí se zasíláním informací souvisejících se zbožím, službami nebo podnikem Prodávajícího na elektronickou adresu Kupujícího a dále souhlasí se zasíláním obchodních sdělení Prodávajícím na elektronickou adresu Kupujícího. Kupující je oprávněn tento souhlas kdykoliv odvolat.
IV. STÍŽNOSTI A ŘEŠENÍ SPORŮ
Vyřizování stížností spotřebitelů
Vyřizování stížností spotřebitelů zajištuje Prodávající prostřednictvím e-mailu info@zlatoproradost.cz
Informaci o vyřízení stížnosti Kupujícího zašle Prodávající na elektronickou adresu Kupujícího.
Stížnosti je případně možné řešit i telefonicky nebo písemně na kontaktních údajích uvedených v článku 1. bod I. těchto všeobecných smluvních podmínek.
Veškerá ustanovení a právní vztahy vyplývající z Kupní smlouvy uzavírané mezi Prodávajícím a Kupujícím se řídí právním řádem České republiky, zejména ustanoveními občanského zákoníku v platném znění.
Prodávající a Kupující se dohodli, že spory vzniklé na základě nebo v souvislosti s uzavřenou Kupní smlouvou, jejíž přílohu tvoří tyto všeobecné obchodní podmínky včetně reklamačního řádu, budou rozhodovány u obecných soudů. Kupující podnikatel bere na vědomí a souhlasí, že dle ustanovení § 89a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád, v platném znění, je pro řešení jakýchkoliv sporů místně příslušný Okresní soud v Praze.
V. PODNIKÁNÍ PRODÁVAJÍCÍHO A KONTROLNÍ ORGÁNY
Kontrolní orgány:
- Živnostenskou kontrolu provádí příslušný živnostenský úřad.
- Dozor nad oblastí ochrany osobních údajů vykonává Úřad pro ochranu osobních údajů.
- Dozor nad dodržováním zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele vykonává Česká obchodní inspekce (www.coi.cz).
- Dozor nad dodržováním zákona č. 539/1992 Sb., o puncovnictví a zkoušení drahých kovů vykonává Puncovní úřad.
VI. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
Prodávající není ve vztahu ke Kupujícímu spotřebiteli vázán žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení § 1826 odst. 1 písm. e) občanského zákoníku.
Kupující tímto přebírá na sebe nebezpečí změny okolností ve smyslu ustanovení § 1765 odst. 2 občanského zákoníku.
Upozornění k objednávkám u ČNB: Kupující bere na vědomí, že některé zboží nabízené Prodávajícím je Prodávající nucen v případě uzavření Kupní smlouvy s Kupujícím závazně objednat u České národní banky, přičemž v případě zrušení takovéto objednávky Prodávajícího u České národní banky účtuje Česká národní banka smluvní pokutu. V případě, kdy Prodávající takové zboží pro Kupujícího objedná u České národní banky, avšak z důvodů na straně Kupujícího bude Prodávající nucen takovou objednávku u České národní banky zrušit, a v této souvislosti bude Prodávajícímu uložena Českou národní bankou smluvní pokuta, je Kupující povinen takto uhrazenou smluvní pokutu Prodávajícímu v plné výši nahradit.
Tyto VOP platí ve znění uvedeném na internetových stránkách Prodávajícího v den odeslání objednávky Kupujícím. Kupující souhlasí a přijímá veškerá ustanovení všeobecných obchodních podmínek a reklamačního řádu ve znění platném v den odeslání objednávky včetně ceny objednaného zboží uvedené v internetovém obchodu, nebylo-li v konkrétním případě prokazatelně dohodnuto jinak.
Prodávající a Kupující nebudou odpovědni za porušení svých povinností vyplývajících z Kupní smlouvy, pokud jim v jejich plnění bude bránit případ vyšší moci. Vyšší mocí se rozumí jakákoli nepředvídatelná výjimečná situace či událost mimo kontrolu Prodávajícího nebo Kupujícího, jež mu brání v plnění jakýchkoli jeho závazků vyplývajících z Kupní smlouvy.
V případě doručování písemností mezi Prodávajícím a Kupujícím se za doručovací adresu považují sídlo Prodávajícího a adresa (případně adresy) Kupujícího uvedená v objednávce.
Platné VOP jsou k dispozici na internetových stránkách www.efise.cz a každý Kupující je při koupi zboží na tyto upozorněn a má se s nimi možnost seznámit.
V případě, že některé ustanovení všeobecných obchodních podmínek nebo reklamačního řádu bude v rozporu se zákonem, použije se zákon. V případě, že některé ustanovení všeobecných smluvních podmínek nebo reklamačního řádu je nebo se stane neúčinné, zůstávají ostatní ustanovení účinná.
Pokud vztah mezi Kupujícím a Prodávajícím založený Kupní smlouvou obsahuje mezinárodní prvek, pak si tyto strany sjednávají, že vztah se řídí právem ČR. Tímto nejsou dotčena práva spotřebitele vyplývající z obecně závazných právních předpisů.
Tyto VOP jsou platné od 18. července 2016